حکومت گوگل بر بازار ویدیویی آنلاین
چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | 00:00635 بازدید
وب سایتهای گوگل در آمارهای مشاهده ویدیوی آنلاین در ماه سپتامبر در صدر قرار داشتند در حالی که مایکروسافت با سه پله صعود، در رتبه چهارم قرارgoogle-videoگرفت.
بر اساس گزارش کام اسکار، گوگل با 1.9 میلیارد ویدیوی مشاهده شده و متوسط زمان سپری شده 4.3 ساعت به ازای هر بیننده، بالاترین شمار مشاهده را داشته است.
این شرکت برای تقویت درآمدزایی از سایت ویدیویی یوتیوب که چند سال قبل به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرده بود، تحت فشار قرار داشته است.
یاهو با فاصله بسیاری پس از گوگل و با 54.4 میلیون بیننده در رتبه دوم و فیس بوک که 52.2 میلیون بیننده داشت در رتبه سوم قرار گرفت و مایکروسافت نیز با 45.5 میلیون بیننده، چهارم شد.
بر اساس آمار کام اسکار، کاربران آمریکایی بیش از 4.3 میلیارد تبلیغ را به همراه ویدیوها مشاهده کردند و سایت ویدیویی هولو بالاترین شمار ویدیوهای تبلیغی را با 794 میلیون داشت.
این سایت حاصل سرمایه گذاری مشترک ان بی سی یونیورسال، والت دیسنی و نیوزکورپ است.
در مجموع 84 درصد از مخاطبان اینترنت آمریکایی ویدیوهای آنلاین را در طول ماه سپتامبر مشاهده کردند و مدت ویدیوهای آنلاین به طور متوسط 4.9 دقیقه بود، در حالی که ویدیوهای تبلیغی 12 درصد از کل ویدیوهای مشاهده شده را تشکیل دادند.